De snelheid van je website verbeteren

Even een stukje info over het verbeteren van de snelheid van je website onder WordPress.

Omdat WordPress elke pagina via de database dynamisch opbouwt kan de snelheid van je website veel verbeterd worden als je een cache plugin gebruikt. Zoals je wellicht weet kijkt Google ook naar de snelheid waarmee je pagina aan de gebruiker gepresenteerd wordt. Daarmee is de snelheid ook een onderdeel van je SEO geworden.

Op deze pagina’s gebruiken we W3 Total cache door voor het activeren van de plugin een check te doen bij Gtmetrix en na het instellen van de plugin opnieuw dezelfde check uit te voeren kunnen we het effect van de plugin beoordelen.

Een handige blogpost over de instellingen van W3 Total Cache is : http://www.techiezone.net/tutorials/configure-w3-total-cache/ (engels) maar als je Google of een van z’n neefjes gebruikt kun je online meer informatie vinden.

In het geval van www.webtaurus.nl was de score zonder Total Cache: Grade C (74%) en na het activeren en instellen van de plugin een mooie Grade A (90%) !

Dus deze plugin staat bij ons op het lijstje “favorieten”…

 

 

, ,

1 reactie

Safari ‘reader’ moeten je pagina’s niet altijd zo duidelijk zijn?

Af en toe pak ik Safari (onder windows) erbij om de weergave van een site te controleren. Een tijdje geleden ontdekte ik dat er een prachtige functionaliteit in zit om ongestoord door allerlei afbeeldingen en menu’s het enige te tonen wat echt van belang is… de inhoud.

Inmiddels is deze functionaliteit ook beschikbaar voor Firefox & Chrome door middel van addons.
Na de installatie van de add-on kan je door middel van een sneltoets of het klikken op een icoontje in de adresbalk de Reader activeren. Daarnaast kan je voor de Reader ook nog opties als lettertype en font grootte instellen.

Een pagina in normale weergave

dezelfde pagina met de Reader

Zoals je ziet komt de focus helemaal te liggen op het lezen in een meer “boekachtige” lay-out … een echte aanrader.

Add-on voor Firefox  Add-on voor Chrome

Nog geen reacties

ABN-AMRO ZZP Event meer opdrachten met Social Media

Gisteravond samen met 200 andere (meest) zzp’ers in Amersfoort het Abn-Amro ZZP Event bezocht. De geweldige locatie van ZEEP Architecten op het Oliemolenkwartier in  Amersfoort was voor de gelegenheid omgetoverd tot Theater/Socialmedia Cafe. Moet wel prettig zijn om te werken op een plek waar je even 200+ mensen op je kantoor kunt uitnodigen, heel wat anders dan de dagelijkse praktijk van de meeste zzp’ers.

Voor mij natuurlijk heel positief dat elke spreker vol enthousiasme over WordPress was en ook allemaal professionele gebruikers van WordPress bleken te zijn.

Het verhaal van Pascal Spelier en zijn blog [finno] was een heldere samenvatting van hoe je als ondernemer jezelf (met succes) kunt profileren als deskundige door op de juiste manier je blog te gebruiken (en pluggen). Je kunt de presentatie hier nog eens rustig bekijken.
In het introductie verhaal vond ik zijn idee om je LinkedIn als CRM te gebruiken een handige suggestie. De 10 tips in zijn presentatie zijn allemaal even valide.

Het volgende betoog van Marcel Olislagers was misschien wat onrustbarend…. je hebt niet alleen een online reputatie, maar je bent ook nog (bijna) verplicht om te zorgen dat die reputatie positief blijft!
In de rest van de avond volgde tussen de regels door dat je minstens een halve dag per week bezig moet zijn met het up to date houden of verkrijgen van een goede online reputatie… rondom me zag ik dat niet alle deelnemers even enthousiast van dat idee werden.

De presentatie van Sjef(ke) Kerkhofs was zijn “levensverhaal in 20 minuten” zoals hij het zelf stelde. “De Social Media higway, van student tot succesvol DGA” beschreven in zijn boek Social Marketing Strategie illustreerde duidelijk wat je kan bereiken met Social Media (en een WordPress blog)
Één van zijn suggesties moet ik wel ontkrachten, misschien heeft hij via twitter iemand getroffen die zijn blog gratis van een mooi uiterlijk heeft voorzien, over het algemeen gebeurd dat niet… :-) webdesigners zijn ook regelmatig zzp’ers die wat anders te doen hebben dan hun diensten voor niets weg te geven (werken aan hun online reputatie bv.)

In de discussie kwam vanuit een van de bezoekers de term “infobesitas” naar voren, voor mij en vele andere bezoekers een nieuw woord, maar Google laat zien dat de term al in 2009 gebezigd werd.

Alles bij elkaar een leuke avond met een geïnteresseerd publiek, goede sprekers en genoeg stof om over na te denken… en natuurlijk dit verslagje in het kader van “werken aan je online reputatie”. Nogmaals dank aan de sprekers voor alle tips.

Een van de bezoekers @tinystudionl postte de onderstaande foto van een handige samenvatting uit de presentatie van Sjef Kerkhofs op Twitter.

origineel

Tot slot voor wie erbij was: Als je een WordPress website wil hebben kan je die het beste door Webtaurus laten maken…. :-)

2 reacties

Volop nieuwe ontwikkelingen bij fonts

Google fonts groeit nu snel door, op dit moment “273 font families”, nu deze fonts gratis beschikbaar zijn is er tenminste een alternatief voor de standaard gebruikte fonts.

Het kost meestal enige moeite om mensen uit te leggen waarom je niet zomaar elk lettertype op je website kan/mag gebruiken. Nu er alternatieven zijn is de teleurstelling minder groot na de realisatie dat er maar heel weinig fonts “standaard” of  websafe zijn.

http://typophile.com/node/70216

http://googlecode.blogspot.com/2010/05/introducing-google-font-api-google-font.html

http://tweakers.net/nieuws/67434/google-wil-gebruik-webfonts-vereenvoudigen-met-api.html

Voor een niet al te groot bedrag per jaar kan je al over veel fonts beschikken https://typekit.com/plans

, ,

Nog geen reacties